HIIT

maakt je in 30 minuten fit en strak.

De hele dag lopen we te rennen en te vliegen. Als je je dan ’s avonds ook nog eens van de bank moet trekken om te sporten, is dat soms een hele opgave. Maar niet met de Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT) van Fitdans Bewegingsstudio! Met deze workout verbeter je je conditie en verhoog je je stofwisseling en vetverbranding in slechts dertig minuten. Na de training gaat die vetverbranding nog uren door. Dat is mooi meegenomen, toch?

Tijd, tijd, tijd. We komen het altijd tekort. Voor veel mensen is het daarom lastig om dan ook nog eens voldoende te sporten. Daarom is een HIIT-workout zo ideaal. Voor deze training heb je maar een klein deel van je dag nodig om toch fit, strak en sterk te worden of te blijven. Bovendien verlies je er meer vet mee dan met traditionele trainingen van een uur of langer. Zodra je al lang en breed weer voor de buis zit, is je lijf nog steeds aan het werk.

Maximaal resultaat
Met een Hoge Intensiteit Interval Training (HIIT) verbeter je in korte tijd je prestaties. Je conditie en spiermassa nemen toe, terwijl je vetpercentage afneemt. HIIT-workouts zijn heel effectief, maar door het hoge tempo en intensieve karakter wel blessuregevoelig. Bij Fitdans Bewegingsstudio werken erkende instructeurs die ervoor zorgen dat jij de HIIT-training juist uitvoert waardoor je maximaal resultaat bereikt, zonder je lichaam te overbelasten. De kans op blessures is daardoor minimaal.

Hoe werkt het?
Een HIIT-sessie bestaat uit verschillende cardio- of krachtoefeningen zoals hardlopen, roeien, jump squats of jump lunges. Vervolgens ga je dertig seconden tot het gaatje, waarna je dertig seconden rust neemt. Dit herhaal je met verschillende oefeningen tot het half uur voorbij is. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat deze trainingsvorm effectiever is dan een continuĂŻteitstraining van 30 tot 60 minuten. Doe je dit meerdere keren per week, dan heb je binnen no-time dat lijf waar jij van droomt.

Voor iedereen
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kan een HIIT-training zowel door beginners als gevorderde sporters worden uitgevoerd. Samen bepalen we jouw lat, zodat je op je eigen niveau kunt sporten. Het mooie aan deze workout is dat ook je uithoudingsvermogen sneller toeneemt. Je zult merken dat je de lat in korte tijd steeds een stukje hoger kunt leggen. Dat motiveert enorm!

Nieuwsgierig? Maak gratis kennis met onze HIIT-training. Neem contact op met Fitdans Bewegingsstudio.